Unul dintre principalele motoare ale economiei din Portugalia, turismul a generat anul trecut venituri record de 22 de miliarde de euro, a anuntat vineri ministrul Economiei, Antonio Costa Silva, informeaza AFP.
,,Sectorul turismului a depasit precedentul record de 18,4 miliarde de euro, inregistrat in 2019, inaintea crizei sanitare provocate de pandemia de Covid-19, gratie unei diversificari a vizitatorilor straini'' a precizat Antonio Costa Silva la o antalnire cu jurnalistii straini.
Pe parcursul anului trecut, hotelurile din Portugalia au gazduit 15,3 milioane de turisti straini, ceea ce inseamna o crestere de 158,5% comparativ cu 2021, si au atins un nivel de frecventare apropiat de cel din 2019, a informat Institutul National de Statistica. Marea Britanie a ramas prima piata pentru turistii care au vizitat Portugalia, urmata de Germania, Spania si Franta, insa cele mai mari cresteri procentuale au fost inregistrate in randul turistilor americani, brazilieni si irlandezi.
In conditiile in care sectorul turismului "reprezinta aproximativ 14-15% din PIB-ul" Portugaliei, potrivit Ministerului Economiei, tara iberica a afisat in 2022 o crestere economica de 6,7%, cea mai mare de dupa 1987. Aceasta dupa ce criza economica a provocat o recesiune de 8,3% in 2020, urmata de o revenire de 5,5% an 2021. ,,Economia este robusta'', a dat vineri asigurari Antonio Costa Silva, care mizeaza in acest an pe o crestere de 1,3%, dar spera, la fel ca si in 2022, sa isi revizuiasca in sus estimarile pana la finele anului.
Performantele inregistrate anul trecut de sectorul turistic constituie ,,o surpriza placuta'', cu o revenire peste asteptari incepand din al doilea trimestru, a comentat la inceputul anului Goncalo Rebelo de Almeida, un director de la Vila Gale, al doilea mare grup hotelier portughez. Cu toate acestea, sectorul se asteapta in acest an la o stabilizare a pietei, din cauza unei diminuari a puterii de cumparare provocata de inflatie, care anul trecut in Portugalia a atins o medie de 7,8%.
Un avion al companiei aeriene elvetiene Swiss a zburat de la Zurich la Miami si a devenit prima aeronava din lume care a folosit un strat protector asemanator ,,pielii de rechin'', care reduce consumul de carburant si emisiile de dioxid de carbon, informeaza Reuters.
,,Vom continua sa investim consistent in astfel de solutii sustenabile'', a declarat directorul executiv al companiei elvetiene, Dieter Vranckx.
Pelicula transparenta aplicata peste fuselaj reduce semnificativ rezistenta la inaintare, iar compania Swiss, detinuta de operatorul german Lufthansa, a anuntat in luna februarie ca noul material va ajuta zborurile aeriene sa devina cu 1% mai economice in ceea ce priveste consumul de carburant.
Noua tehnologie, dezvoltata in virtutea unui parteneriat intre Lufthansa Technik si producatorul german de produse chimice BASF, imita caracteristicile hidrodinamice ale pielii de rechin.
Toate cele 12 aeronave Boeing 777 detinute de compania Swiss vor fi echipate gradual cu acest material.
Si in 2022 Spania, Italia si Germania raman, in aceasta ordine, destinatiile preferate ale europenilor, potrivit unui sondaj recent realizat de IPK International pentru ITB Berlin pe 18 piete, care a confirmat ca exista o crestere reinnoita in intentiile lor de calatorie. De fapt, 80% dintre cei chestionati din intreaga lume planuiesc calatorii internationale pentru urmatoarele 12 luni, cu accent pe turismul de soare si plaja, dar si city break-uri si vacante apropiate de natura.
Interesul pentru calatoriile internationale a crescut semnificativ de la inceputul anului 2022. Procentul doritorilor de calatorii variaza in functie de continent. Intentia europenilor de a calatori in strainatate este de aproape 90% fata de sondajele realizate in 2019 in timp ce in America este in jur de 70% si in Asia aproape de 60%, cu o tendinta ascedenta in ultimele luni.
Europenii prefera in mod clar destinatiile de pe propiul continent pentru acest sezon, Spania conducand clasamentul inaintea Italiei, Germaniei, Frantei si Greciei. Destinatiile preferate din America sunt Statele Unite ale Americii, Canada si Mexic, precum si unele europene, in special Italia si Germania. In Asia, respondentii intentioneaza, de asemenea, sa viziteze tari de pe propiul lor continent, cum ar fi Japonia, Coreea de Sud, Vietnam si China; pe langa Europa, Germania si Franta, in principal.